co tu

pátek 1. února 2013

Zoufalé volání o pomoc v metru

Posledních několik týdnů mi na eskalátorech poutají pozornost šedé zmuchlané plakáty popsané sice relativně velkým, leč dlouhým textem, který nikdy nestihnu dočíst do konce. Prvních několik slov možná i vět dá tušit, že jde o propagaci nějaké neziskové organizace, která se nejspíš zabývá pomocí dětem, ženám, týraným lidem...

Teprve před týdnem se mi povedlo na přestupu na Florenci objevit jeden plakát ještě před nástupem na jezdící schody a začíst se. Příběh šikanovaného dítěte. Konečně jsem si také všimla loga sdružení Linky bezpečí v dolním rohu a malého nevýrazného textu, který vybízí k přispění pomocí DMS zprávy na konto této organizace. "Dobročinná kampaň, aha." prolítlo mi hlavou.

Proč ale o plakátech píšu a neposílám místo toho SMSku? Vím, že poutají nejen mojí pozornost. Spousta lidí na eskalátorech vyvrací hlavy a snaží se text dočíst. Marně. Několik mých přátel mi to i dosvědčilo. Problém je, že nikdo pořádně netuší, na co ty plakáty vlastně jsou, přestože je všichni potkáváme denně na přestupech. Je jich spousta. Člověk sice zpozoruje první velké slovo, zbytek textu mu  ale unikne a s ním i buď zájem nebo rovnou celý smysl. Asi málokdo se pídí dál po informacích, když už v klidu sedí doma nebo v práci u internetu. Na reklamu většina spíše zapomene nebo se jí pokusí pochopit při zpáteční cestě... Opět marně. 

Kampaň je tak podle mě stejně zoufalým voláním o pomoc, o kterém se přímo z jejích plakátů můžeme dočíst. Lidé, kterým Linka bezpečí pomáhá, často nevolají hned na její číslo. Volají o pomoc u přátel a známých. Často způsobem, který jejich příjemci nechápou. Málokdy si takoví lidé řeknou o pomoc přímo. Bohužel stejně tak i Linka bezpečí v případě této kampaně.

Kéž by se tedy aspoň víc lidí pídilo. Nebo alespoň po dočtení tohodle žbleptu pošlete DMS ve tvaru DMS LINKABEZPECI na číslo 87777. Sdružení dostane 27 korun a vás může na chvíli přestat trápit, kdo na vás z těch reklam každé ráno tak zoufale volá.

Já na to jdu teď...


Plakáty ke stažení zde:

5 komentářů:

  1. hehe, taky mě to strašně irituje, když to nedočtu! A tak jsem si vychytala kde jsou a vždycky napojím, kde jsem přestala, tedy se mi po pár pokusech podařilo zjistit, o čem to vlastně je. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já se k celému textu všech verzí dopídila až právě na netu ./

    OdpovědětVymazat
  3. Teda klobouk dolů za to, že jste to dočetli nebo že jste se pídili dál na netu, fakt smekám! Jsem z Linky bezpečí, tak snad krátký vysvětlení: ty plakáty se tiskly pro jinou akci. Ale tiskárna nám jich vytiskla o hodně víc (hodná....) a část nám zůstala ve skladu. Teď v lednu jsme dostali možnost je dát zadarmo na eskalátory. Ten kreativní návrh se tam vůbec nehodí, ale snad jsou tam plakáty užitečnější než ve sklepě...Snažíme se teď dát Příběhy i do tiskové inzerce, ale jsme závislí na tom, co nám kdo zveřejní zdarma. Takže dík za trpělivost s dočítáním a doufám, že jste si kvůli plakátům na eskalátoru nezlámali vaz :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem taky z Linky bezpečí a jelikož tu mám na starost finance, tak ještě poděkování za poslanou DMS :) A jelikož jste si dala tolik práce s píděním po naší kampani, tak s Vaším dovolením bychom tento blog rádi zviditelnili na našich webových stránkách a facebooku. Ještě jednou díky za podporu.

    OdpovědětVymazat
  5. to Anonymní z LB: Souhlasím, lepší alespoň někde viditelně, než ve sklepě. Dostávají se ke mně postupně zákulisní informace a vysvětlení, za které jsem ráda a držím palce, aby se kampaň vryla do společnosti tak, jak si zaslouží.

    to Petr B.: Rozhodně nemám nic proti .)

    OdpovědětVymazat